Přednáška pro pedagogy
Pedagogická diagnostika v kontextu osobnostní typologie a energetické skladby žáka

Pedagogická diagnostika tradičně slouží jako nástroj pro poznávání individuálních vzdělávacích potřeb žáka, identifikaci jeho silných a slabých stránek a volbu vhodných metod výuky. V našem přístupu tuto oblast rozšiřujeme o komplexní analýzu osobnosti, která propojuje prvky západní psychologické logiky a východní filozofie energetických typů.
Inovativní přístup ke vzdělávání skrze hlubší poznání osobnosti
Každý žák přichází do vzdělávacího procesu s jedinečnou energetickou skladbou, temperamentem, způsobem vnímání a reakcemi na podněty. Využitím nástrojů osobnostní typologie, včetně analytických systémů vycházejících ze západní psychologie (např. typologie MBTI, Bloomova taxonomie, Gardnerova teorie mnohočetné inteligence) a prvků východních filozofií (např. pět prvků, Tradiční čínská medicína), lze tak získat multidimenzionální pohled na vnitřní nastavení žáka.
Co přináší propojení západní a východní perspektivy do školní praxe
-
Efektivnější individualizaci výuky na základě osobnostního profilu a dominantních energetických kvalit (např. introverze vs. extroverze, stabilita vs. proměnlivost).
-
Podporu přirozeného potenciálu žáka – silné slabé stránky, potenciál
-
Zvýšení vnitřní motivace žáka, protože se cítí pochopen, respektován a podporován v souladu se svou přirozeností.
Využití v praxi: diagnostika jako nástroj pedagogického vedení
V rámci tohoto přístupu mohou pedagogové:
-
Pracovat s nástroji zjednodušené diagnostiky dostupné i bez klinického vzdělání.
-
Využívat znalosti o elementární skladbě žáka (např. dominantní živly, fáze vývoje, roční energetické cykly).
-
Vytvářet vědomé podpůrné prostředí, kde je zohledněna nejen kognitivní stránka, ale také emoční a energetická rovina.
Závěr
Propojení pedagogické diagnostiky s analýzou osobnosti a energetickou typologií umožňuje vytvořit vícevrstvý a humanisticky orientovaný model vzdělávání, který reflektuje jak západní vědecký přístup, tak východní porozumění člověku jako celistvé bytosti. Tento inovativní rámec přináší hlubší porozumění individuálním potřebám žáka a otevírá nové cesty k naplnění jeho vzdělávacího i osobnostního potenciálu.
Ráda se s vámi domluvím podle vašich potřeb i rozpočtu.